چرا سئو صفحه اصلی سایت اهمیت دارد؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


صفحه اصلی وب سایت یکی‌از مهم ترین صفحات یک وب سایت است؛ چرا‌که اولین برگه ای که اکثر زمان ها کاربران و گوگل آن را پژوهش می کنند، همین صفحه اصلی وب سایت می‌باشد. به همین دلیل بهینه سازی کاغذ مهم یک کدام از اقداماتی می باشد که باید صورت پذیرد. البته چطور می توانیم برای بهینه سازی صفحه اولیه تارنما اقدام کنیم؟ در ادامه این نوشته‌ی علمی به فراگیری سئو برگه اصلی تارنما پرداخته ایم. 

دوره آموزش سئو

چرا seo شیت مهم وب سایت مداقه دارد؟
بهینه سازی مجموعاَ قضیه بسیار مهمی در مجموع قسمت های یک تارنما محسوب می شود. می قدرت اینطور اظهار کرد که شیت مهم هر وبسایت، مانند ویترین یک مغازه هست که تاثیر زیادی در ذهن کاربران دارااست. به طوریکه کاربران با دیدن ورقه اول سایت تصمیم می گیرند که به سایر صفحات بروند یا نه؟ علاوه بر این بهینه سازی برگه نخستین یا اساسی تارنما، به ارتقاء نرخ تبدیل یاری کرده و در سود سبب سودآوری بیشتر شما نیز می‌گردد.

 

آموزش سئو ورقه اصلی
پیرو به شما خیال می دهیم چطور شیت اول سایتتان را سئو فرمایید:

1. تعیین عنوان مناسب برای کاغذ اولیه
عنوان برگه اساسی وبسایت همان چیزی می باشد که در شیت نتیجه ها به کاربران نمایش داده می شود؛ در واقع تگ عنوان به کاربران می گوید که در صورت کلیک روی این کاغذ، با چه اطلاعاتی روبرو خواهند شد. علاوه بر این، گوگل به امداد تگ عنوان موضوع سایت شما‌را مشخص و معلوم و برای مرتبه بندی آن اقدام می کند.

اما تگ عنوان برای کاغذ مهم تارنما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ضمن نام برند، از کلمه کلیدی نیز استفاده کنید
عنوان شیت اول باید حداکثر 60 کاراکتر باشد
حتما واژه کلیدی مهم و مقصود شما در نخستینِ تگ عنوان باشد
از به کار بردن تعدادی کلمه کلیدی متفاوت جدا خودداری کنید
نام تجاری برند یا دامین را نیز درپی ذکر نمایید

2. بهینه سازی منوی سایت


منوی وب سایت مانند یک راهنما به کاربر کمک می کند تا بتواند به صفحات دیگر سایت برود. اما باید به‌این نکته توجه نمایید که لینک صفحاتی را در منو کاغذ اصلی قرار بدهید که از مداقه بالایی برخوردار باشند. اما چه صفحاتی را در منو قرار بدهیم؟

به آدرس های ذیل توجه فرمائید:

https://www.webpouya.com/seo

https://www.webpouya.com/blog/the-cost-of-web-design-wordpress

این دو ورقه در منوی صفحه نخستین وب قابل مشاهده می‌باشند؛ در حالتی‌که به آدرس اولین نگاه فرمائید، با صفحه نخستین تارنما تنها یک کلیک فاصله دارد؛ آدرس دوم نیز با صفحه اول سایت دو کلیک فاصله داراست. با دقت به‌این قضیه عالی هست لینک صفحاتی را در منو قرار بدهید که حداکثر سه کلیک با صفحه اول سایت فاصله دارا هستند.

علاوه بر این ها از منوی چسبان یا sticky menu به کارگیری فرمائید. با این امکان زمانی که کاربر به تحت کاغذ اسکرول می کند، بازهم به منو دسترسی دارد. یعنی نیازی نیست دوباره به نخستینِ صفحه برگردد تا بتواند قسمت های دیگر منو را مشاهده کند.

یک ساختار اشکار، اصولی و درست برای منوی تارنما سبب کاهش نرخ خروج وبسایت شده و به کاربر یاری زیادی می کند.

 

3. ایجاد محتوای اصولی برای صفحه اولیه سایت
از دیگر اقدامات برای بهینه سازی صفحه اولیه سایت، ایجاد محتوای اصولی و سئو شده است. جمعاًَ محتوای شیت اصلی سایت قادر است به سه صورت زیر باشد:

جزئیات مربوط به شرکت، تصاویر اسلایدی و لینک به صفحات متعدد سایت در سایت شرکتی
منوی محصول ها، پیشنهادات، وبلاگ و لینک به سایر محصول ها در دکان های اینترنتی
آخرین وبلاگ و مقاله ها اساسی در وبسایت های وبلاگی
پس در بالا بایستی با دقت به نوع سایتتان، محتوای کاغذ اصلی را تولید فرمایید. برای محتوا گذاری تنها به تصویر و ویدئو فارغ از متن اکتفا نکنید.

 

4. توضیحات متا را اصولی بنویسید


به همان اندازه ای که عنوان صفحه اصلی تارنما التفات دارااست، توضیحات متا آن نیز مهم می‌باشد. توضیحات متا یا متا دیسکریپشن همان متنی می‌باشد که ذیل لینک وب سایت شما به استفاده کننده در نتایج نمایش داده می شود. مخاطب با تلاوت آن متوجه می‌شود که در این شیت چه اطلاعاتی منتظر او است.

جمعاَ گوگل ترجیح می‌دهد توضیحاتی که شما نوشته اید را به کاربران نشانه بدهد تا خودش متنی را جایگزین کند. به همین ادله عالی می‌باشد کل اصول seo را در حین نوشتن متادیسکریپشن رعایت فرمائید. توصیه می کنیم نوشته‌علمی \\\" متا دیسکریپشن چیست؟ \\\" را تفحص کنید تا بهترین توضیحات متا را بنویسید.


5. لینک سازی داخلی و خارجی در شیت اصلی
همانطور که گفتیم برگه مهم تارنما راهی برای دسترسی کاربران به صفحه های دیگر می‌باشد؛ به همین ادله باید لینک و پیوند صفحاتی در آن قرار بگیرد که بیشترین واکنش را برای ما دارااست. علاوه بر این لینک و پیوند سازی در فوتر نیز قادر است به شما کمک زیادی کند.

علاوه بر پیوند سازی داخلی، پیوند سازی خارجی نیز مداقه زیادی دارااست. هرچه تعداد وب سایت های پر ارزش و معتبری که به تارنما شما لینک میدهد، بیشتر باشد، دامین آتوریتی سایت نیز بالا می رود. این ادله باعث افزایش اعتبار وبسایت در گوگل نیز شود.

 

6. بهینه سازی تگ H1
گام‌بعدی در seo شیت اساسی، سئو تگ H1 می‌باشد. این تگ معین می کند که محتوای کاغذ اصلی سایت شما حول چه محوری می چرخد. هر صفحه کلاً می بایست صرفا یک تگ H1 داشته باشد و این تگ می بایست دربرگیرنده لغت ها کلیدی نیز باشد.

 

7. سرعت کاغذ مهم را افزایش بدهید


از دیگر اقدامات برای سئو ورقه اصلی سایت، بهینه سازی سرعت آن است. چنانچه لود کاغذ ای بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، 40 درصد از کاربران شیت را رخنه‌ خواهند کرد. اما برای افزایش سرعت تارنما چه اقداماتی را انجام بدهیم؟

از یک هاست با کیفیت بالا استعمال فرمایید که قطعی زیادی نداشته باشد.
سایز تصاویر را به یاری فتوشاپ درست فرمایید.
تصاویر صفحه اساسی وبسایت را باصرفه فرمایید؛ برای این فعالیت می توانید از tinypng به کارگیری فرمائید.
برای قرار دادن کلیپ در صفحه اولیه وب سایت، شروع آن را در آپارات بار گذاری و پیوند آن را در سایتتان قرار بدهید.
در‌حالتی که از CMS ها به کارگیری می کنید، افزونه ها و قالب تارنما را بروز نگه دارید.
پیشنهاد می‌کنیم نوشته ی علمی \\\" ارتقا سرعت سایت وردپرسی \\\" را مطلقا مطالعه نمایید.

 

8. استعمال از تصاویر جذاب در برگه اول وب سایت
برای seo شیت اصلی یک سایت باید از تصاویر دیدنی و کیفیت بالا استفاده نمایید. در شرایطی که در کاغذ اول سایتتان تنها به متن اکتفا فرمایید، کاربران خسته شده و ممکن هست وب سایت شمارا رخنه‌ کنند. در حین به کارگیری از تصاویر به نکات زیر دقت فرمایید:

برای تصاویر خود از تگ آلت به کار گیری نمایید. ( تگ alt تصاویر چیست؟ )
بهتر می باشد قسمت متن را از تصویر جداگانه فرمایید؛ گوگل نمی تواند متن تصاویر jpg یا png را بخواند.
سایز تصاویر را باصرفه کنید.
حجم تصاویر را به امداد ابزارهای مختلف نادر فرمائید.

9. لوگو وب سایت را با صرفه فرمایید
ارتقاء برندینگ سایت تاثیر زیادی در جذب کاربر دارد؛ بسیاری از اقدامات در بهینه سازی به خواسته همین فعالیت ایفا میگردد. برای معرفی برندتان به سایرافراد بایستی از یک لوگو مناسب استفاده نمائید. قرار دریافت کردن لوگو شما در صفحه مهم سایت و در جای مناسب از مداقه ویژه ای برخوردار است. در نوشته ی علمی \\\" ویژگی لوگو فروشگاه اینترنتی \\\" به صورت کامل در این مورد صحبت کرده ایم.

 

10. از CTA یا فراخوان به کار استفاده فرمائید


هدف نهایی از طراحی وب سایت و seo آن افزایش نرخ تبدیل تارنما می‌باشد. یعنی کاری نمائید که استفاده کننده برای خرید کالا یا استعمال از خدمات شما ترغیب شود. ولی این فعالیت چه گونه امکان پذیر است؟

فرض نمایید محتوایی را برای معرفی یکی‌از خدمات سایتتان نوشته اید و کاربر آن را تا پایان تحقیق می کند. اینک باید چه اتفاقی بیفتد؟

طبیعتا هدف شما از نوشتن این محتوا صرفا معرفی خدماتتان به کاربران نبوده می‌باشد؛ بلکه می خواهید با این شغل آن ها را به استعمال از آن خدمات تشویق فرمائید. برای رسیدن به‌این غرض باید از Call-to-Action استفاده نمایید. شما میتوانید در انتهای آن متن از یک دکمه با متنی جالب به کارگیری فرمایید و از استفاده کننده بخواهید برای خرید این مال یا استفاده از خدمات روی دکمه کلیک کند.

شما با قرار دادن دکمه Call-to-Action در ورقه اولیه سایتتان کاربران را به ایفا عملی دعوت می‌کنید. حالا این اقدام می تواند خرید محصول باشد یا ارسال ایمیل، چت آنلاین، مشاهده ارزش و یا لبریز کردن فرم.

 

11. بهینه سازی نسخه موبایل برای صفحه اصلی
بیش از 70 درصد از کاربران از طریق گوشی یار تارنما های مختلف را مطالعه می کنند. به همین دلیل سازگاری سایت با موبایل و سایر نمایشگر ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طبق الگوریتم mobile first index، یکی معیارهای گوگل برای رتبه بندی تارنما ها همین آیتم می‌باشد. در صورتی‌که می خواهید برگه اصلی سایتتان بیشترین نرخ تبدیل و بازدید را داشته باشد، بایستی آن را واکنش گرا طراحی کنید.





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: